Klachtenregeling
Indien u klachten heeft kunt u die het beste eerst met mij bespreken. Wanneer de klachten naar uw mening niet naar tevredenheid worden besproken kan u contact opnemen met de klachtenfunctionaris. Hiervoor doe ik een beroep op de regeling van mijn beroepsvereniging, de NVvP. In het klachtenreglement leest u precies wat u kan verwachten van de klachtenfunctionaris en de bemiddeling bij klachten. U kan de klachtenfunctionaris bereiken door het sturen van een e-mail naar klachtenfunctionaris@nvvp.net. Vermeldt u in de mail in ieder geval ook uw telefoonnummer, zodat de klachtenfunctionaris contact met u op kan nemen voor een gesprek. Wordt uw klacht, ook met bemiddeling van de klachtenfunctionaris niet of onvoldoende opgelost, dan kan u de klacht tevens voorleggen aan een onafhankelijke geschillencommissie die een bindende uitspraak doet. Hiervoor ben ik aangesloten bij de Geschillencommissie Vrijgevestigde ggz-praktijken in Den Haag. De geschillencommissie is schriftelijk of digitaal te benaderen, via onderstaand adres:
Geschillencommissie Vrijgevestigde ggz-praktijken
Postbus 90600
2509 LP Den Haag
www.degeschillencommissie.nl
(via de Geschillencommissie Zorg wordt u naar de Geschillencommissie Vrijgevestigde ggz-praktijken geleid).
Klachtenreglement NVvP zelfstandig gevestigden ter inzage
Kwaliteitsstatuut
Vanaf 31 december 2016 is het wettelijke verplicht een goedgekeurd kwaliteitsstatuut openbaar te maken op de website of beschikbaar te stellen aan patiënten in de praktijk. Hierbij treft U de goede gekeurde versie van mijn kwaliteitsstatuut aan.
Kwaliteitsstatuut Athécare download
Geluidsopnames
Het maken van geluidsopnames van behandelgesprekken is in principe niet verboden. U wordt wel dringend verzocht dit vooraf duidelijk te melden. Het verspreiden van opgenames buiten uw privékring is wettelijk niet toegestaan.